Praktisk informasjon

Noter, m.m. Håndstilling

Følg med her for å holde dere oppdatert på praktisk informasjon vedrørende kursene.

OBS! Informsjon/tidspunkt blir oppdatert løpende

Ofte stilte spørsmål og svar finner dere her. 

LES NØYE PÅ DENNE SIDEN FØR DERE KONTAKTER OSS MED SPØRSMÅL

Her kommer nærmere informasjon, timeplan for oppmøtedagene, noter, informasjon om festivalkonsertene du har tilgang til og diverse detaljer.

Vi vil forsøke å være behjelpelige så godt vi kan med å svare på e-poster, men dersom det er informasjon som ligger eller kommer på nettsiden, vil vi henvise til denne. Dette da vi dessverre ikke har kapasitet til å håndtere alle detaljspørsmål via e-post.

Takk for forståelsen!

Festivalkonserter:

Deltakere og foreldre som bor på folkehøgskolen i regi av Valdres sommersymfoni har gratis inngang på utvalgte festivalkonserter. Armbåndet som utdeles ved innsjekk fungerer som inngangsbillett. Grunnet Covid-19 er det mulig at antall festivalkonserter blir få eller ingen. Dette er fordi vi aller helst vil unngå smitte på kursområdet og sikrer dette best ved å ikke slippe inn andre enn de som deltar på kurs. Informasjon oppdateres fortløpende her (ønsker dere å kjøpe billetter til andre konserter, trykk her.)

 

Her følger litt informasjon om kursene som vi ber deg lese nøye!

* På Valdres Folkehøgskole (Leira) bor alle deltakere under 18 år, (deltakere under 11 år med én foresatt).

* På Fagernes hotell (Fagernes) bor alle deltakere over 18 år. Deltakere fylt 18 år har, i henhold til vårt reglement, ansvar for seg selv, og at de møter til øvelser og konserter og ellers følger vårt reglement.

Alle sjekker inn og får utlevert velkomstmappe der de skal bo!

Innsjekk og timeplan

VIKTIG SMITTEVERNINSTRUKS FØR ANKOMST

 

  1. For at vi skal kunne samle utøvere og deltakere fra store deler av landet er vi pålagt fra myndighetene at samtlige er nødt til å ta en PCR-koronatest før avreise til Valdres. Denne må tas en gang mellom 72 timer og 24 timer før avreise til Valdres. Det er gratis å ta en slik test, og du kan booke tid for dette på nettsiden for din kommune – se eksempel her: https://www.oslo.kommune.no/koronavirus/testing-og-provesvar/#gref  (Unntak fra kravet om PCR test gjelder kun dersom du er fullvaksinert). 

 

  1. For at PCR-testens resultat skal være så pålitelig som mulig, også ved ankomst til Valdres, ber vi om at du holder deg mest mulig for deg selv, etter at du har tatt testen, og før du reiser til Valdres.  Vi forstår naturligvis at du må på jobb og skole, men minimer antall nærkontakter og opphold på offentlige plasser.

 

  1. Når det gjelder reisen til og fra Valdres oppfordrer vi å bestille billett hos Valdresekspressen så tidlig som mulig, dersom du skal benytte denne, slik at de kan sette opp ekstra avganger dersom det blir utsolgt.  

 

4. Det orkesteret du er i blir din kohort, dette betyr at hver gang du er sammen med denne i undervisningssammenheng så er du unntatt fra 1-meters regelen. Vi holder likevel en meter avstand dersom dette er mulig. Med en gang du går ut av «klasserommet» så må alle overholde en meters avstand, uavhengig av kohort. Din forelder (dersom du bor med hen) må holde en meters avstand til din kohort og kan ikke være med inn i øve-lokalet under øvelsene. Unntak fra dette er for barn under skolealder, men da må foresatt påse at det holdes to meters avstand til lærer på ethvert tidspunkt.

 

Ved registrering og innsjekk på kursstedet får alle kursdeltakere utdelt en mappe med bl.a. sin egen individuelle timeplan. Foresatte som skal følge de yngre deltakerne vil få tildelt små oppgaver.

Oppmøtedag - TIMEPLAN 1.periode, 18. juni:

18. juni INNSJEKK: 

13.30-15.30 Innsjekk i hvert sitt hus:

  • SKJR og SK - Midttun kjeller
  • NBSO og pianokurs - hovedinngangen

15.30 – Utdeling av mat (wrap eller liknende)         

16.30 – Informasjonsmøte for strykekurs og strykekurs junior

  • Finn "din" leirassistent og følg dem inn i salen

17.00 – Avreise med buss VFHS - Museet (NBSO og pianokurs

17.30 - avreise med buss VFHS - Museet (SKJR og SK)

18.00 – Åpningskonsert; Grieg kammerorkester på Valdres folkemuseum

19.30 – Kveldsmat SK og SKJR

20.00 – Kveldsmat NBSO og pianokurs

20.30 - Informasjonsmøte NBSO og pianokurs

 

Avreise etter endt avslutningskonsert formiddag 23. juni

Avslutningskonsert kl 11.00

            Strykere på VHFS 

            Pianister på NABS

 

Oppmøtedag - TIMEPLAN 2.periode, 24.juni:

24. juni INNSJEKK

13.30 – 15.00: Innsjekk i hvert sitt hus:

  • SIS - hovedinngangen
  • SK og klaversatsning - Midttun kjeller

            Utdeling av mat (wrap eller liknende)

15.15: Avreise med buss VFHS - Valdreshallen

Finn "din" leirassistent og gå på samme buss som han/henne

16.00: Åpningskonsert, Ung Filharmoni i Valdreshallen

17.30-18.15: Mat SK + klaver

18.15-19.00: Mat SIS

18.15-19.00: Infomøte SK + foreldre + klaversatsning

19.15-20.00: Infomøte SIS

 

Avreise etter endt avslutningskonsert formiddag 29. juni

Avslutningskonsert Stryk VFHS kl. 11.00

Avslutningskonsert klaversatsning kl. 13.00 på Valdres folkemuseum

 

Oppmøtedag - TIMEPLAN 3. periode, 30. juni:

15.30-17.00: Innsjekk i hvert sitt hus

  • NBSO - Midttun kjeller
  • SIS - hovedinngangen

17.30: Informasjonsmøte med musikalsk åpning

Kveldsmat kl. 19.30

 

Avreise etter endt avslutningskonsert formiddag 5. juli

Avslutningskonsert kl 11.00 på VFHS

 

Det er obligatorisk å møte på informasjonsmøtene for ALLE kursdeltakerne. Dette gjelder selv om du har deltatt på kursene før.

 Under kurset er det viktig å følge med på informasjon som blir hengt opp utenfor spisesalen på folkehøgskolen, i lobby/foajé på hotellene, på kulturskolen, på Valdres videregående, eller gitt muntlig.

Alle deltakerne får individuell undervisning i løpet av kurset. Forbered deg godt, og ta med en ekstra kopi av det du vil spille for læreren din på kurset.

Noter: Sendes ut innen 15. april
Noter blir sendt direkte til deltakerne per e -post/lagt ut på hjemmesiden, disse må skrives ut og øves godt på før kurset starter! 

Ledere
Hvert år har vi leirassistenter som har hovedansvar for deltakernes ve, vel og sikkerhet. Disse bor sammen med deltakerne på folkehøyskolen og vil være behjelpelige med det som trengs døgnet rundt.

* Døgnåpen vakttelefon under kursperioden er (+47) 911 40 371

Husk å lese igjennom reglementet før du kommer på kurs

Hvis du har spesielle allergier/behov som du ikke har opplyst om i søknadsskjemaet, vennligst send en e-post snarest til anne.camilla.furre.thommesen@sommersymfoni.no med dette.

Vi har i flere år hatt deltakere som er hyperallergiske mot nøtter. Vi oppfordrer derfor alle til å ta spesielt hensyn til dette ved IKKE å ha med eller kjøpe matvarer som inneholder nøtter. Slike matvarer vil ikke være tillatt. (OBS sørlandschips blir laget i peanøtt olje, og er derfor heller ikke tillatt. Er du usikker så les innholdsbeskrivelsen på varen).

Reise til Valdres

For alle våre deltakere som ikke kjører selv/blir kjørt anbefaler vi å bestille bussbilletter så tidlig som mulig! Husk å bestille egen billett til ditt instrument, dersom dette skal ha et eget sete, ved siden av deg. Billetter bestilles her; https://www.nor-way.no/nb-NO#/

Alle som skal til Valdres Folkehøyskole bestiller billett til Leira E16

Alle som skal til Fagernes (bor på hotellet) bestiller billett til Fagernes skyssstasjon

 

Pakkeliste Valdres Sommersymfoni

Vi anbefaler å merke alt medbrakt utstyr med navn og telefonnr.

 
Musikalsk:

  • Instrument med alt tilbehør, sjekk at instrumentet er i god stand før du kommer på kurset.
  • Alle strykere må ha med et sett med ekstra strenger, harpiks, sordin, og aller helst en ekstra bue, husk også skulderstøtte hvis du bruker det.
  • Notestativ, godt merket med navn, lag gjerne et spesielt kjennetegn som sløyfer i ulike farger, klistremerker eller lignende, slik at du lett finner igjen ditt notestativ
  • Blyant og viskelær til orkester og ensemble-øvelsene
  • Solonoter til spilletimer, øving og konsert (husk originalutgave av akkompagnementsnoten til det du skal spille på konsert og ta med en ekstra kopi av det du skal spille for lærer på kurset)
  • Orkesternoter/ensemble noter til kursets orkesterøvelser og ensembleøvelser (Du MÅ skrive ut alle notene du får tilsendt på e post/finner på hjemmesiden før du kommer på kurset, dette kan ikke gjøres på kurset)

 

Annet:

  • Liten antibac for eget bruk
  • Klær for den perioden du er på kurset. I Valdres har vi alt fra nydelige sommerdager til regnværsdager, sjekk (langtids)værmeldingen før du pakker!
  • Drikkeflaske til å fylle på vann i teltet i løpet av dagen
  • Toalettsaker
  • Badetøy og badehåndkle(det vil bli organisert badeutflukter ved fint vær)
  • Hvis du har med elektronisk utstyr som mobiltelefon etc. husk lader.
  • Konsertantrekk; pent, fargerikt og sommerlig for alle orkestre/ensembler.
  • Litt lommepenger
  • Lommelykt, kan alltid være greit å ha.
  • Det kan være en del mygg i Valdres om sommeren, hvis du blir plaget av myggstikk, ta med myggmiddel. Vi har ellers førstehjelpsutstyr til ulike småskader.
  • Solkrem
  • Godt humør!

Sengetøy og håndklær er inkludert i prisen